ΧΑΛΚΙΔΑ - Αγ. Νικόλαος (Μπούρτζι)                
 
 
HOME
EΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
PHOTO GALLERY
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ PHOTO
VIDEOS
TOYΡNOYA
TOYΡNOYA ΝΕWS
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
ΣΤΑΔΙΟ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ
ΘΥΡΑ 7
::
Χορηγοί
Νέα Σχολής
 
Νέα Αθλητικής Ένωσης Ληλαντίου
 
 
Aθλητισμός - Υγεία - Διατροφή
 
ΣΧΟΛΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ
ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ
AΘΛΗΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΛΗΛΑΝΤΙΟΥ (ΑΕΛ)
EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

:::: :: :::: :: :::: :: :: :::: :: :::: :: :::: :: :::: :: :::
 
   






www.olympiacos.org




www.epsevias.gr


http://www.sport24.gr 
http://www.sport-fm.gr
 




 

 
  

Πίσω..........................................................................................................................

 

1/2/2011 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΗΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-ΑΝΑΠΤΥΞΗ : ΚΑΛΕΝΤΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Τα προγράμματα των ποδοισφαιριστών της Σχολής μας, χωρίζονται σε τέσσερις φάσεις ανάλογα με το ηλικιακό εύρος και αντιστοιχούν σε ανάλογο Τμήμα Ανάπτυξης.
1ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ 1ο ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Α. (ΗΛΙΚΙΕΣ 4-6 ΕΤΩΝ)
Σε αυτό το πρόγραμμα προέχει η βασική ανάπτυξη, η απλή γνωριμία με το άθλημα του ποδοσφαίορυ, η πρώτη επαφή με την μπάλα και η αντίληψη του χώρου.
Β. (ΗΛΙΚΙΕΣ 6-8 ΕΤΩΝ)
Οι βασικές κινήσεις δεξιοτεχνίας και τεχνικής με διασκεδαστική προσέγγιση και μικρά παιγνίδια είναι ο στόχος αυτής της Β΄φάσης του 1ου προγράμματος.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ
1) ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ= Εξοικείωση με τον βασικό εξοπλισμό, επιλογή και καθοδήγηση για να φοράνε τα κατάλληλα ρούχα και παπούτσια, εισαγωγή στις βασικές ποδοσφαιρικές τεχνικές.
2) ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΤΑΚΤΙΚΗΣ=Βασικοί κανόνες ποδοσφαίρου, βασικές κινήσεις παιχνιδιού, παιχνίδια 3Χ3 και 5Χ5 σε περιορισμένο χώρο.
3) ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ=Τρέξιμο, άλματα και πέταγμα της μπάλας, ευκινησία, ισορροπία, συνδιασμός και ταχύτητα, βελτίωση φυσικής κατάστασης, αντοχής και δύναμης μέσω διασκεδαστικών παιχνιδιών, ευκινισία-ευλυγισία, βασική γνώση του σώματος
4) ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ=Θετική αντιμετώπση προς το άθλημα, αυτοπεποίθηση, συγκέντρωση, δημιουργία συνείδησης ότι αποτελούν μέρος μίας ομάδας, απόλαυση του παιχνιδιού, προτροπή συμμετοχής στο παιγνίδι, μαθήματα ασφάλειας πάνω στο παιγνίδι, όχι πίεση όχι ένταση ελευθερία κινήσεων. Δίνονται οι πρώτες απλές οδηγίες για την σωστή διατροφής.
2ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-2ο ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Α. (ΗΛΙΚΙΕΣ 8-10 ΕΤΩΝ)-PRO-JUNIOR
Τα παιδιά που μπαίνουν πλέον σε αυτό το τμήμα θεωρούνται ότι έχουν σταθεροποιήσει την συμμετοχή τους και έχουν την βασική ανάπτυξη, σωματικώς και νοητικώς σχετικά με το άθλημα του ποδοσφαίορυ και του χώρου που προσέρχονται προς άθληση.
Β. (ΗΛΙΚΙΕΣ 10-12 ΕΤΩΝ)-JUNIOR
Σε πολλές περιπτώσεις λόγω του σωμάτότυπου, ή του ταλέντου του κάθε παιδιού, δημιουργείται ένα προχωρημένο γκρουπ ώστε να δίνεται η δυνατότητα πρώτα στα παιδιά και μετά στον προπονητή να αξιοπούνται αυτά τα θετικά στίχεία.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ
1) ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ= Μεγαλύτερη ανάλυση βασικών τεχνικών και συνδυασμός των διάφορων τεχνικών, βελτίωση αυτών, σουτ, ντρίμπλα, πάσες και νοντρόλ της μπάλας βασικά στοιχεία της κάθε προπόνσης
2)ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΤΑΚΤΙΚΗΣ=Βασικοί κανόνες ποδοσφαίρου, βασικές κινήσεις παιχνιδιού, παιχνίδια σε περιορισμένο χώρο,.9Χ9, 7Χ7, 5Χ5, 3Χ3 για βελτίωση κίνησης πάσας και αντίληψης του χώρου.
3) ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ=Βασικές κινήσεις ευλυγισίας, προθέρμανση και διατάσεις, συνέχιση βελτίωσης φυσικής κατάστασης, αντοχής και δύναμης μέσω διασκεδαστικών παιγνιδιών, ευκινισία, βασική γνώση του σώματος
4) ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ=Αρχικές έννοιες ψυχολογικής προετοιμασίας, δίνεται ιδιαίτερο βάρος στην ατομική εξάσκηση, στην συγκέντρωση, στην αυτοπεποίθηση και στην συντήρηση του ατομικού επιπέδου όλη την περίοδο της άθλησης.
3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-3ο ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Α. (ΗΛΙΚΙΕΣ 12-14 ΕΤΩΝ)
Τα παιδιά που μπαίνουν πλέον σε αυτό το τμήμα θεωρούνται ότι έχουν περάσει μες επιτυχία το προηγούμενο στάδιο και μπορούν να ανταποκριθούν σε ένα σύνολο δεξιοτεχνιών και εισαγωγής βασικών στοιχείων τακτικής ανάπτυξης που θα ζητήσει ο προπονητής με βάση τις φυσικές ικανότητες, και το μυικό του σύστημα του κάθε αθλητή.
Β. (ΗΛΙΚΙΕΣ 14-16 ΕΤΩΝ)
Σε πολλές περιπτώσεις και ειδικά εάν υπάρχει αγωνιστικό τμήμα δημιουργείται ένα επιπλέον τμήμα με βάση την ανάπτυξη και τις δυνατότητες του κάθε ποδοσφαιστή ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις όποιες αγωνιστικές υποχρεώσεις που συμμετέχει η Σχολή.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ
1) ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ= Η ατομική προπόνηση τεχνικής είναι βασικό κομμάτι ώστε να προσδιορίζονται τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία, η ατομική απόδοση μέσα σε συνθήκες ανταγωνισμού είναι στοιχείο που πρέπει να ελέγχει ο προπονητής, το σούτ, η ντρίπλα, οι πάσες και το κοντρόλ η κατοψή της μπάλας, ο συνδυασμός τεχνικής με τακτική είναι σημεία που τεστάρονται για να βγουν συμπεράσματα.
2)ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΤΑΚΤΙΚΗΣ=Πρώτα στάδια τακτικής προετοιμάσίας, σύστημα ομάδας και θέσεις, κίνηση της μπάλας και κινήσεις για κατοψή μπάλας, παιχνίδια 4Χ4, 5Χ5, 6Χ6, 7Χ7 σε περιορισμένο χώρο. Υποχρεωτικά μία(1) φορά την εβδομάδα 11Χ11 σε πλήρες γήπεδο. Τακτική άμυνας και επίθεσης, αντίληψη θέσης, έννοια πλάτους και βάθους.
3) ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ=Έμφαση στην αντοχή, αεροβική άσκηση, μετρήσεις μυικού όγκου, ευκινισία-ευλυγισία, ταχύτητα, δύναμη και τεχνική, βελτίωση φυσικής κατάστασης.
4) ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ=Οριοθέτηση στόχων, χαλάρωμα, υπομονή, έλεγχος άγχους, αυτοπεποίθηση, αυτοσυγκέντρωση. Δίνονται ειδικές οδηγίες ξεκούρασης και αποκατάστασης, σωστής διατροφής, τονίζεται η ισορροπία ανάμεσα στο σχολείο και στο ποδόσφαιρο με έμφαση να γυμνάζονται τον ελεύθερο χρόνο τους.
4ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-4ο ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Α. (ΗΛΙΚΙΕΣ 16-18 ΕΤΩΝ)
Τα παιδιά που μπαίνουν σε αυτό το Τμήμα θεωρούνται ότι πλέον μπορούν να συμμετάσχουν και στις καθαρά αγωνιστικές υποχρεώσεις της Σχολής, σε διάφορα τουρνουά, αλλά και να παίζουν και στην ανδρική ομάδα αν κριθούν από τον προπονητή της ανδρικής ομάδας ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ
1) ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ= Απόλυτη γνώση των βασικών τεχνικών του ποδοσφαίρου, απόκτηση προσωπικού στυλ παιχνιδιού, προπόνηση σε ανταγωνιστικό επίπεδο, ιδιαιτερότητα σε τεχνικές αρετές και υψηλή ένταση
2)ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΤΑΚΤΙΚΗΣ=Πρώτα στάδια τακτικής προετοιμάσίας, απαιτήσεις θέσεων, κινήσεις χωρίς την μπάλα, υιοθέτηση όλων των συστημάτων και τακτικών που κυριαρχούν στο χώρο του ποδοσφαίρου, παιχνίδια 11Χ11 σε κάθε προπόνση, τακτικές επίθεσης, βασικές αρχές επίθεσης και άμυνας, γνώση προτερημάτων και μειονεκτημάτων των αντιπάλων, προπόνηση στις στημένες φάσεις, νοοτροπία αθλητή, πλήρη ανταπόκρισιη σε αλλαγή καταστάσεων και προσαρμογή σε συστήματα.
3) ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ=Έμφαση στην αντοχή, εξατομίκευση φυσικής κατάστασης με βάση τα προτερήματα και πλεονεκτήματα, μετρήσεις μυικού όγκου, πλήρες γνώση του σώματος
4) ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ=Οριοθέτηση μακροπρόθεσμων στόχων, κατάλληλη προετοιμασία πριν τον αγώνα, έλεγχος άγχους και χαλάρωσης, σχεδιασμός καριέρας, αυτοσυγκέντρωση, σωστή καθοδήγηση για την εξέλιξη της καριέρας , αποφυγή τρυαματισμών, τρόποι αποθεραπείας, γνώση διατροφικών αναγκών, αυτοέλεγχος, κατάλληλη προετοιμασία για τις ανάγκες του αγωνιστικού τομέα σε σχεδιασμό με το σχολείο.
ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ 8-10 ΕΤΩΝ- Α΄ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΜΑΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΚΑΛΕΝΤΖΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟ
Τα παιδιά αυτής της ηλικίας έχουν μεγαλύτερη ικανότητα εκμάθησης και έχουν μία αντίληψη πιο ανεπτυγμένη σε σύγκριση με τα παιδιά της προηγούμενης ηλικίας. Η ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης και της αντίληψής τους, βελτιώνεται συνεχώς. Έχουν την δυνατότητα να είναι ο ρυθμός της κίνησής τους και η παρατηρητικόπτητά τους σε υψηλό βαθμό. Ενθουσιάζονται από τα συνεχόμενα παιχνίδια και τα επηρεάζουν αρνητικά οι τιμωρίες. Η ταχεία αύξηση στα κάτω άκρα κάνουν τα πρώτα σημάδια της. Ο αριθμός των προπονήσεων Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή είναι ιδανικός για αυτή την ηλικία. Διότι δεν απασχολούνται από το καθημερινό πρόγραμμα του σχολείου, ενώ ούτως ή άλλως στο σχολείο υπάρχει πάντα ένα πρόγραμμα του αθλητισμού που ακολουθούν. Η διάρκεια των 65-75 λεπτών κάθε προπόνησης, τους καλύπτει πλήρως.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Η Βασική τεχνική(οδήγημα μπάλας, κοψίματα, μεταβιβάσεις, σουτ, μικρές σέντρες) και η προπόνηση συντονισμού με ευλιγισία, στατικές -βαλιστικές διατάσεις και τα εκπαιδευτικά παιγνίδια είναι το εισαγωγικό στάδιο που ο μικρός αθλητής τον κάνει να προσαρμόζεται ομαλά από τις καλοκαιρινές του διακοπές.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Η Βασική τεχνική, η νευρομυική συναρμογή και η προπόνηση συντονισμού με πιο σύνθετες ασκήσεις (5Χ5) και οι ασκήσεις ευλυγισίας με τα εκπαιδευτικά παιχνίδια διάρκειας 20 λεπτών σε γήπεδο 5Χ5 ή 6Χ6 είναι το δεύτερο στάδιο που ακολουθείται.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Η Βασική τεχνική, τα εκπαιδευτικά παιχνίδια και οι κινήσεις του κάθε παίκτη στο χώρο του σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της τακτικής 3-3-2 σε απλή μορφή μέσα από ανάλυση ατομική και ομαδική ολοκληρώνουν αυτό το στάδιο.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Το πρώτο τεστ επιδεξιότητας με μπάλα και χωρίς μπάλα-κινήσεις και τεστ ταχύτητας- είναι ιδανικό αυτή την περίοδο για να διαπιστωθεί η πρόοδος των παιδιών. Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια και η τακτική στο σύσημα 3-3-2 σε απλή μορφή θα μας δώσουν την εικόνα της ομαδικότητας σε αυτό το στάδιο.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Τη Βασική τεχνική, η προπόνηση συντονισμού, πολλές ομαδικές ασκήσεις σε στάση και κίνηση, τα πρώτα δείγματα ομαδικής τακτικής ανάλυσης βοηθούν την λειτουργία της ομαδικότητας. Πολλά μίνι παιγνίδια σε ολιγαμελείς ομάδες διάρκειας 10 λεπτών -όλοι με όλους δίνουν μία νέα εικόνα για το που βρισκόμαστε.Επιμένουμε στην σωστή κυκλοφορία της μπάλας. 1Χ1, 2Χ2, 2Χ3,3Χ2 κ.λ.π. με μίνι εσωτερικά τουρνουά αυξάνουν την συμμετοχή λόγω και των δύσκολων καιρικών συνθηκών.που πιθανόν να επικρατούν σε αυτό το στάδιο.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Η Βασική τεχνική, η προπόνηση συντονισμού, πολλές σύνθετες ομαδικές ασκήσεις 3Χ9 παικτών και πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια, για να πάρουμε πολλά στοιχεία της ταχύτητας και δύναμης που είναι απαραίτητα σε αυτό το στάδιο.
ΜΑΡΤΙΟΣ
Η Βασική τεχνική, η προπόνηση συντονισμού, πολλές σύνθετες ομαδικές ασκήσεις 3Χ9 παικτών και πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια, για να πάρουμε πολλά στοιχεία της ταχύτητας και δύναμης είναι απαραίτητα σε αυτό το στάδιο.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Η Βασική τεχνική, η προπόνηση συντονισμού, πολλές σύνθετες ομαδικές ασκήσεις 7χ7, 8χ8 9χ9 εκπαιδευτικά παιχνίδια, ενώ η διδασκαλία για κάθε ζώνη του γηπέδου ε΄λιναι πλέον απαραίτητη.
ΜΑΙΟΣ
Τεστ επιδεξιότητας με μπάλα και χωρίς μπάλα, κίνηση και ταχύτητα, εσωτερικά τουρνουά, εκπαιδευτικά παιχνίδια.
ΙΟΥΝΙΟΣ
Ασκήσεις με μπάλα, τεχνική κατάρτιση, σουτ, ταχύτητα, επιλογή και φτιάξιμο ομάδων για διοργάνωση εσωτερικών τουρνουά με βάση την ηλικία και τις δυνατότητες του κάθε αθλητή.
ΙΟΥΛΙΟΣ
Ασκήσεις με μπάλα, ατομική αξιολόγηση, προπόνηση στις ατομικές αδυναμίες του κάθε ποδοσφαιριστή, έμφαση στην κίνηση χωρίς μπάλα και στην προετοιμασία ξεκούρασης ενόψη του μήνα Αυγούστου.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ=Το παραπάνω πρόγραμμα τηρείται πάντα όταν υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις ανάλογα με τη συμμετοχή και το βαθμό εμπέδωσης των ασκήσεων των μικρών αθλητών και διαφοροποιείται αναλόγως αλλά στην τελική του μορφή ακολουθείται το ίδιο πλάνο με διαφορετικό ασκησιολόγιο.-
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΗΛΙΚΙΑΣ ΗΛΙΚΙΑΣ 10-12 ΕΤΩΝ
Στην ηλικία αυτή τα παιδιά αποζητούν την κοινωνική επιδοκιμασία από τους άλλους. Είναι η ιδανική φάση εισαγωγής του παιδιού στο ποδόσφαιρο. Αρχίζε και φτιάχνεται η προσωπικότητά του, διαμορφώνει τους ηθικούς κώδικες συμπεριφοράς. Αντιλαμβάνεται πλέον τους περιορισμούς και το παιχνίδι γίνεται για το παιδί θέμα κοινωνικό. Καταλαβαίνει τις λεπτομέρειες.παίζει σύμφωνα με τους κανονισμούς, και καταλαβαίνει πλέον ότι όλα είναι μία αμοιβαία συγκατάθεση των μελών της ομάδας που ακούνε τις αρχές του προπονητή. Η παρακλίνηση από τον προπονητή προς τον αθλητισμό και η ενεργοποίηση της αθλητικής συμπεριφοράς του παιδιού αποτελεί στόχο του προπονητή. Έχει όμως σημασία ότι τυχόν μη ανταπόκριση μπορεί να οφείλεται και σε άλλους παράγοντες έξω από τον αθλητισμό. Κατά την ψυχολόγο Passer (1981) είναι βασικό να λαμάνουμε υπόψη μας, τα κίνητρα που ώθησαν το παιδί σε αυτή την ηλικία να ασχοληθεί με το ποδόσφαιρο. Το βασικότερο είναι η παρέα, η φιλία, η απευλευθέρωση ενέργειας-εκτόνωσης, η ανάπτυξη δεξιοτεχνίας, η επιτυχία, η αναγνώριση από τα άλλα παιδιά, η ανεξαρτοποίηση από τους γονείς, ή απλώς η άθληση. Για τον λόγο αυτό και ο προπονητής προσπαθεί να κρατά ισορροπίες στο σύνολο των ποδοσφαιριστών όσον αφορά την συμμετοχή τους και την κριτική στην απόδοση, επειδή ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει ο στόχος και ο προσανατολισμός του κάθε παιδιού. Τέλος αξίζει να ληφθεί υπόψη και από τους γονείς ότι σε αυτή την ηλικία, το παιδί έχει αυξημένη αντιληπτή ικανότητα ώστε κάνει σαφή διάκριση μεταξύ ικανότητας και προσπάθειας και κατανοεί πλήρως ότι αν δεν υπάρχει ικανότητα, δεν αρκεί μόνο η προσπάθεια για να πετύχει στο ποδόσφαιρο. Και εδώ μόνο ο προπονητής μπορεί να τα βοηθήσει διαμορφώνοντας το κατάλληλο προπονητικό περιβάλλον και πρόγραμμα ώστε να εξισσοροπούνται οι ικανότητες με την απλή άθληση και προσπάθεια, αφού το επόμενο βήμα είναι ο καθορισμός στόχων στο αγαπημένο του άθλημα.Για τον λόγο αυτό δεν χρειάζεται ιδιαίτερη πίεση από τους γονείς και απαίτηση υπερβολικής απασχόλησης και άθλησης, αλλά να ταυτισθούν με τον προγραμματισμό του αθλητικού περιβάλλοντος που το παιδί τους συμμετέχει.
ΧΑΛΚΙΔΑ 01-02-2001-ΚΑΛΕΝΤΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ